background

De auto- en motorsport is vaak onlosmakelijk verbonden aan modellen. De dames zien het soms als de manier om hun modellenwerk verder uit te bouwen of te starten. Voor sponsoren de manier om hun merk nog meer in de picture te zetten. Meestal hebben en krijgen ze veel aandacht, en af en toe is slechte reclame ook reclame.

 








 

 

Juist op het allerhoogste niveau is het plekje bovenop de apenrots alleen te bereiken als je alle grenzen hebt opgezocht lijkt het wel. De balans tussen gecontroleerd erg snel gaan en erg snel ongecontroleerd zijn zit soms in een minieme handeling van het rechterhandje. Iets teveel gas, of iets teveel rem. Waar ging het precies verkeerd ? De foto's even een beeld, waarbij opgemerkt dient te worden dat alle rijders weer op konden staan en verder konden, al dan niet met een breuk hier of daar.

 

Inderdaad naast gridgirls een categorie parapludames. En wat is het verschil? Nagenoeg niets, behalve dat dit album met name nationaal betrof en de categorie gridgirls met name tijdens internationale wedstrijden komen. De dames in dit album komen zo veelal van Nederlandse bodem en zou u zo kunnen treffen in de supermarkt of op het terrasje.








De helm is het primaire stukje veiligheid van iedere coureur, natuurlijk geeft ook het leren pak de broodnodige bescherming. Waar het pak vaak is ontworpen naar de teamkleuren en de verschillende sponsoren is de helm voor vele rijders de creatieve uitingsvorm van hun eigen logo, landkleur of voorkeur. Nadat ik een aantal opdrachten had gedaan voor een ontwerper van helmdesigns ben ik wat bewuster gaan kijken naar alle ontwerpen. Een van de bekendste ontwerpers is Aldo Drudi, hij maakt alle ontwerpen voor Valentino Rossi, vaak in felle kleuren. Inmiddels heeft de FIA extra regels opgesteld, zo mag een ontwerp nu niet meer iedere race afwijken. Maar regels zijn er om bijgesteld te worden lijkt het wel als je alle ontwerpen bekijkt.








 

Ook op nationaal niveau is motosport natuurlijk lastig. Alles voor de ultieme eer en dat kan nog net in de laatste bocht naar het podium (of uiteindelijk jodium). Maar ook de echte krijgers die al in de eerste bocht hun alles beslissende inhaalactie in willen zetten, soms wl heel beslissend voor de rest van het verloop. Ook hier weer was de materiële schade en schade aan de ego's vele malen groter en kon iedereen soms wat gehavend weer opstaan.

 








Copyright © 2024 Anypicture.nl | Racepicture.nl. Alle rechten voorbehouden.